این روزها روغن خراطین به یکی از بهترین راهکارها برای حجم‌ دهی به بسیاری از اندام‌های مختلف بدن تبدیل شده است و همه جا سخن از فواید و خواص آن است. احتمالا برای شما نیز جالب باشد بدانید که خواص روغن خراطین چیست و برای چی خوبه؟ ما در اینجا به طور مفصل در مورد روغن خراطین و موارد استفاده‌ی آن صحبت کرده‌ایم.

خواص روغن خراطین

قبل از اینکه بخواهیم در مورد خواص و کاربردهای روغن خراطین صحبت کنیم، ابتدا بررسی کنیم که روغن خراطین از چه چیزی تهیه می‌شود؟ حتما تعجب خواهید کرد که بگوییم  روغن خراطین از نوعی کرم قرمز به نام ایزینیا فتیدا تهیه می‌شود. ایزینیا فتیدا کرمی قرمز رنگ است که در صنعت و داروسازی اهمیت بالایی دارد. از این کرم به عنوان جوان‌کننده‌ی پوست یاد شده است و برای همین کاربرد گسترده‌ای در صنایع آرایشی مثل پودرهای روشن کننده، شامپو، کرم، صابون و مواد تقویتی برای پوست و مو دارد.

امروزه روغن خراطین به دو شکل متفاوت در بازار موجود است. برخی از آن‌ها بدون هیچ پایه و خالص هستند و برخی با  روغن‌های زیتون و کنجد و سایر روغن‌های مشابه ترکیب می‌شوند و خلوص کمتری دارند. اما برسیم به اینکه خواص روغن خراطین چیست؟ 

  روغن خراطین به دو ویژگی خود مشهور است: حجم‌دهندگی و جوان‌کننده بودن! همین دو ویژگی باعث شده است که به طور گسترده در صنایع آرایشی کاربرد داشته باشد. حتی برخی از مردم آن را جایگزین کرم‌های شیمیایی، بوتاکس و جراحی نیز می‌دانند. از ترکیبات این روغن می‌توان به الانتئین، پروتیین، کلاژن، امگا 3 و 6 و 9 ، گلیس و ویتامین E اشاره کرد.

کاربردهای روغن خراطین

افزایش حجم و سایز سینه، لب، گونه و باسن

در حالی که این روزها انواع روش‌های غیرطبیعی از جمله بوتاکس و عمل جراحی برای افزایش حجم و سایز لب‌ها و سینه توصیه می‌شود، اما واقعیت این است که این گزینه‌ها می‌توانند با عوارض جدی همراه باشند. این در حالی است که روغن خراطین بخاطر خاصیت حجم‌دهی خود می‌تواند بدون عوارض خاصی به بزرگ شدن اندام‌های مختلف بدن کمک کند.

این روغن از گذشته تا به امروز برای حجم دادن و فرم دهی طبیعی و نامحسوس اندام‌های بدن استفاده می‌شده و تاثیر آن در طب سنتی اثبات شده است.  شما می‌توانید فقط با استفاده از روغن خراطین سایز هر اندامی از بدن‌تان از جمله سینه، لب و باسن‌تان را افزایش دهید. بدین منظور نیز کافیست که  ابتدا محل مورد نظر را به خوبی بشویید،  سپس به مدت 10 دقیقه عضو مورد نظر را ماساژ دهید تا پوست کمی قرمز شود و سپس  حداقل 5 و حداکثر 10 دقیقه محل موردنظر را با روغن خراطین ماساژ دهید.

از آنجایی که این روغن طبیعی است، تقریبا با هر پوستی سازگاری دارد اما ممکن است در برخی از افراد باعث تحریک پوست، تاول، خارش یا سوزش شود. در صورت بروز این عوارض خفیف، مصرف روغن خراطین را متوقف کنید و تا زمانی که عوارض آن از بین نرفته باشد، آن را استفاده نکنید.

کاهش چین و چروک پوست صورت

یکی از خواص روغن خراطین همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، خاصیت جوانسازی آن است. دقیقا بخاطر همین خاصیت روغن خراطین است که از آن در صنایع آرایشی زیاد استفاده می‌شود. ماساژ صورت با روغن خراطین می‌تواند به کاهش چین و چروک کمک زیادی بکند و نشاط و طراوت را به پوست‌تان ببخشد. همینطور این روغن می‌تواند به رفع خط اخم، خطوط پیشانی و خط لبخند کمک نماید.

بدین منظور کافیست پوست خود را آب و صابون بشوئید تا منافذ پوست‌تان باز شوند. سپس چند قطره روغن خراطین را بر روی صورت خود بمالید و با استفاده از اصول ماساژ صورت، آن را ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود.  این عمل را روزی 1 تا دو مرتبه انجام دهید و بعد از 2 تا 3 ساعت، صورت خود را بشویید.

افزایش حجم عضلات ورزشکاران

یکی دیگر از کاربردهایی دیگر روغن خراطین که در سایت آیرست به آن اشاره شده است، افزایش حجم عضلات ورزشکاران می‌باشد. اگر شما به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستید، می‌توانید از روغن خراطین استفاده کنید. روغن خراطین می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع مکمل‌ها و دارو‌های شیمیایی باشد و خوشبختانه عوارض جانبی خاصی ندارد. نحوه‌ی استفاده از آن همانند افزایش حجم لب‌ها و گونه‌ها است.

تقویت و افزایش حجم مو‌ها

روغن خراطین می‌تواند به حجم موهای شما نیز کمک شایانی بکند و باعث رشد و تقویت موهایتان گردد. دلیل آن این است که ماساژ با روغن خراطین می‌تواند به افزایش جریان خون پوست سر کمک کند و پوست را برای رشد موهای جدید تحریک نماید. برای استفاده از روغن ماساژ برای کف سر باید آن را بر روی کف سر بمالید و به مدت یک ماه دوباره در هفته ماساژ دهید. هر بار ماساژ شما باید 15 دقیقه طول کشد. 

از دیگر کاربردهای روغن خراطین می‌تواند به سفت کردن سینه و باسن در خانم‌ها، افزایش قطر آلت جنسی آقایان، برطرف کردن سیاتیک و نقرس، درمان زودانزالی، افزایش میل جنسی اشاره کرد.

سه شنبه 31 خرداد 1401
بؤلوملر :